Compressietherapie

zorg voor verlichting

Eerste hulp bij opgezette of vermoeide benen of armen

Door verschillende oorzaken kunt u flinke klachten hebben. Compressietherapie – of drukbehandeling – van Praktijk De Linde haalt letterlijk de druk van de ketel. Door uitwendige druk toe te passen (door bijvoorbeeld verband of elastische kousen) verbetert de doorbloeding. Een hele opluchting…

Hoe ontstaan klachten?
Last van opgezette ledematen krijgt u bijvoorbeeld door spataderen, trombose, zwangerschap of hart- en vaatziekten. Ook na een operatie (bijvoorbeeld borstamputatie of borstbesparende operatie), infectie, ongeval of bestraling kunt u klachten krijgen. In veel gevallen leidt dit tot het zogenaamde veneus- of lymfatisch oedeem; een abnormale ophoping van vocht.

Steunkousen geven verlichting
Therapeutische kousen (ook wel compressiekousen) geven een uitwendige druk op het been of de arm. Door een gecontroleerde druk wordt het terugstromen van het vocht naar de lymfe- en bloedvaten gestimuleerd. Op die manier wordt oedeem voorkomen, verminderd en bestreden.

Met zorg kousen aanmeten
compressiesteunkousenHet aanmeten van compressiekousen gebeurt met veel zorg en persoonlijke aandacht. De compressietherapeut van Praktijk De Linde heeft een speciale opleiding gevolgd om de juiste zorg te kunnen bieden. Het aanmeten gebeurt op basis van uw klachten, uw manier van leven en uw persoonlijke voorkeuren. Wij zoeken met die informatie naar de beste keuze, van confectie tot en met maatwerk.

Compleet aanbod hulpmiddelen
Praktijk De Linde is opgeleid om verschillende compressiemiddelen aan te meten van therapeutische kousen voor armen en benen tot bv thoraxbandages voor oedeem op de romp.

Neem contact op voor meer informatie over onze compressietherapie.

Vergoedingen Therapeutische Elastische Kousen (been/armkousen en andere compressiemiddelen):

Praktijk De Linde is een SEMH erkend bedrijf. Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars.
SEMH is het onafhankelijk en onpartijdig platform dat de kwaliteit van hulpmiddelenzorg in Nederland bewaakt, behoudt en verbetert.

Hierbij staat de kwaliteit van leven van zorgbehoevenden, preventie, innovatie en betaalbaarheid van zorg voorop.

Houdt u wel rekening met de wettelijke eigen risico.

Praktijk De Linde werkt samen met EMJE B.V. te Ridderkerk (ook een SEMH erkend bedrijf).